sâmbătă, 16 martie 2013

Fursecuri ( zambarete) pentru ceai

By Sidy   Posted at  15:24   Prajituri 8 comments


Pe 21 martie, ora 19.00,in Bucuresti ,se va lansa "Cartea de bucate, ospitalitate şi poveşti minunate" a străbunicii lui Elizabeth Gilbert, Margaret Yardley Potter.
Cu aceasta ocazie Brandusa Scheaua ,impreuna cu Editura Humanitas ,ne invita la un concurs de gatit pentru prieteni, inspirat de reţetele din anii '20 ai Marii Doamne. Margaret Yardley Potter (Gima pentru familie) a conceput cartea in 1947 si are in ea multe retete simple, care sunt de actualitate chiar si azi.
Alaturi de fiecare reteta gasim si o povestioara.Asa ca Brandusa ne roaga sa inludem si cateva randuri in care sa  povestim cum vedem noi o masa cu prietenii sau poate ne amintim de prima masa pe care am organizat-o noi,cu prietenii sau cu familia. 
Noua ni s-au prezentat doua retete din acea carte si a trebuit sa ne alegem pe care o preferam :  Pasta de branza sau Fursecuri pentru ceai . Eu am ales ultima reteta si iata ce a iesit....



 Dar sa incepem povestea.....
Acum multi ani, dupa ce m-am maritat, am organizat prima mea masa mare in familie.Urmau Pastele, asa ca m-am apucat de munca.
Noi romanii suntem oameni foarte religiosi, de aceea masa de Paste este extrem de importanta.Este un prilej nemaipomenit pentru romani sa sarbatoreasca Pastele in familie, alaturi de cei dragi si prieteni.
Carnea de miel il reprezinta pe Iisus si sacrificiul Lui, oul reprezinta mormantul Lui, cozonacul este trupul lui Iisus, iar vinul rosu, care acompaniaza orice masa de sarbatori, simbolizeaza sangele Lui. 
Dupa ce se vine de la biserica, se aseaza masa si toata familia se strange pentru a ciocni oua rosii si a gusta din sunca de porc afumata care acum se taie prima data. Alaturi gasiti cas proaspat, ridichi si ceapa verde.
Ciorba se face cu morcovi, verdeata, ceapa uscata si desigur, oasele de miel. Cand ciorba este aproape gata se adauga frunze de macris, un ou batut si frunze proaspete de tarhon. Ciorba este adeseori servita cu smantana, ceea ce o face si mai delicioasa.
In timp ce se face ciorba se  pregateste cel de-al doilea fel, mielul umplut si friptura care este introdusa in cuptor si trebuie sa stea acolo cel putin o ora, chiar mai mult daca mielul este mare. 
Cozonacul face si el parte din masa traditionala de Paste. Acesta este de obicei facut cu rahat, nuci si stafide sau este umplut cu mac.Si mai trebuie obligatoriu o prajitura sau un tort cu fructe.



Multe ar fi de povestit despre prima mea masa dar daca as spune mai multe....am uita de reteta.
Asa ca ...ar trebui sa vedem:

Ingredientele :

100 g zahar brun
80 g unt moale
2 oua
170 g faina
1 pliculet praf de copt
sare
un varf cutit scortisoara
un varf cutit nucsoara
fulgi de migdale




Mod de preparare :

Cernem faina si o amestecam cu praful de copt.
Untul moale ce a stat la temperatura camerei, il amestecam cu zaharul brun( eu am avut zahar tos) pina cand se face spuma.
Ouale le batem bine si le turnam peste untul amestecat cu zaharul.Adaugam sarea, scortisoara si nucsoara razuita si amestecam bine cu o spatula sa se omogenizeze.






Intr-o tava mare de cuptor( pentru ca eu am facut cantitatea dubla de infrediente) tapetata cu hartie de copt, punem cu ajutorul a doua lingurite din aluat, lasand spatiu intre ele pentru ca vor creste mult.
Pe fiecare fursec am presarat intr-un capat, fulgi de migdale. Am vrut sa fie parul fiecarui fursec zambaret...
In cuptorul dinainte incalzit la 200 de grade C, introducem tava cu fursecurile , pentru aproximativ 10 minute , cand fursecurile incep sa se rumeneasca pe margini.
Le-am lasat sa se raceasca putin apoi le-am ornat si am incercat sa le fac cat de cat zambarete.





Fursecurile aceste bune de tot se pot servi imediat ce le-am scos din cuptor, dar se pot servi si reci, alaturi de o cana cu ceai sau lapte.
Pofta mare sa aveti !



Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

8 comentarii:

  1. Delicioase aceste fursecuri!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce haioase sunt fursecurile! Succes la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt tare frumusele si...zambarete! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumos ai povestit si ce masa frumoasa ai avut in ziua de Paste!!!
    pup Sidy si sa castigi cartea!!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce simpatice sunt fursecurile!!!! foarte bune langa o cana de ceai!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce vesele sunt si ciufulite,bravo Sidonia,esti ingenioasa daca nu au mult zahar ma servesc si eu mmm:)

    RăspundețiȘtergere

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.